Meer werk »

Uitdaging
Weight Care wordt vooral gezien als een product voor
incidentele lijnperiodes. Terwijl je het ook heel goed
kunt gebruiken om op gewicht te blijven.

Vraag
Maak een vervolg op de succesvolle Weight Care Maandag
campagne van 2011 en zorg dat nog meer mensen
Weight Care structureel inbouwen in hun menu.

Loading the player ...
Loading the player ...
Loading the player ...



Strategie
Vorig jaar hebben we het begrip ´Weight Care
Maandag´ gelanceerd, bekend gemaakt en ingevuld.
Dit jaar gaan we een stapje verder en gaan we wat
dieper in op wat deze ´blijf-voor-altijd-op-gewicht-dag´
betekent.

Idee
Begin de week met een reep en een shake! We
bedachten een themaregel die Weight Care Maandag
op een opruiende manier lading gaf. En deze regel
werd in alle mogelijke media van de daken
gecommuniceerd.

Resultaat
Is op dit moment nog onbekend, de campagne loopt
nog. Traffic naar de website is al boven verwachting.
























Uitdaging
Weight Care, ´n relatief klein merk in afslankland, stond voor snel afvallen. Een crashdieet uit een zakje. De verkopen vertoonden dan ook sterke pieken vlak voor de zomer (bikinifiguur) en aan ´t begin van het jaar (goede voornemens). Daarna zakten ze steevast weer in.

Vraag
Schroef zowel de bekendheid, het marktaandeel als de gebruiksfrequentie omhoog.

Strategie
Verschuif van ´snel afvallen´ naar ´lange termijn gewichtsbeheersing´ zoals dat zo mooi heet. Weight Care moet onderdeel worden van een bewust leven. Zo verkoop je geen product, maar ´n gewoonte.

Idee
We claimden de maandag en noemden ´m Weight Care Maandag. Een vaste dag waarop je altijd
Weight Care gebruikt. Zo blijf je Ėook na een dieet-
voortaan op gewicht. Voor altijd. Bekijk hier onze
Weight Care website.

Loading the player ...
Loading the player ...
Loading the player ...


Resultaat
We zijn nog niet eens halverwege het jaar en Weight Care Maandag is al een begrip geworden. Er was flink wat media-aandacht. Dit resulteert - nu al - in een verviervoudiging (!) van de merkvoorkeur: van 2% naar 8% in maar 2 maanden tijd. En de gratis proefpakketjes waren elke dag binnen een uur op.



Nieuw • Liedeweg 23  • 2065 AJ Haarlemmerliede • T + 31 (0)6 247 28 124 •