Meer werk »
Strategie
Prijscommunicatie is bij supermarkten uitgangspunt. En wat zien we in dit segment: keiharde prijscommunicatie, volledig vanuit de zender. Daarmee ben je niet onderscheidend én kwetsbaar voor elke concurrent die net even onder de prijs gaat zitten.

Als je loyaliteit wilt kweken in het non-compromise segment, lukt dat nooit met alleen keiharde prijscommunicatie. Dan moet je relevant worden in het leven van je klanten. Nieuw ontwikkelde een strategie waarbij we wel prijs communiceren, maar dan niet vanuit de zender (Vomar) maar vanuit begrip voor het leven van de klant. Want wij snappen waarom we goedkoper moeten zijn: om de leuke dingen in het leven te kunnen betalen, en de tegenvallers te kunnen opvangen.

Positionering en (winkel)communicatie
Nieuw winkelmateriaal zorgde voor een veel vriendelijkere Vomar.

         

Introductie campagne
Begrip voor je klanten zit ‘m ook in keiharde aanbiedingen op een leuke manier brengen. Daarom gaf Nieuw het bekende principe van de voordeelbon een geheel nieuwe en eigentijdse vertaling. Wie tijdens de Interactieve Voordeelbon Actie een foto maakte van een rijdende voordeelbon in een tv-commercial of op straat, kreeg daarmee een spectaculaire korting in de winkel.

TVC Voordeelbon   Reminder
Installeer eerst de Flash Player om dit filmpje te kunnen zien.

  Installeer eerst de Flash Player om dit filmpje te kunnen zien.


Rondreizende Voordeelbon

Resultaten: De verrassende ‘nog nooit eerder vertoond’ insteek zette Vomar meteen op de kaart als supermarkt waar wat leuks te beleven is. En haalde diverse media.

Positionering en (winkel)communicatie
Anti-verveelweken
Doe-doei winter
Openingscampagnes
Boodschappen Poker

Thematische actie-campagne
Retailers geloven niet in thematische merkcommunicatie. Reclame moet de kassa harder doen rinkelen. Het merk Vomar moest echter ook duidelijker op de kaart, vonden wij. Daarom voeren we een heel actiematige campagne. Omdat de acties sympathiek zijn en altijd bedacht vanuit begrip, voeden ze ook het merk Vomar.

Positionering en (winkel)communicatie
Anti-verveelweken
Doe-doei winter
Openingscampagnes
Boodschappen Poker


Anti-verveelweken
Vomar vroeg ons om een actie die tijdens de zomervakantie het winkelbezoek hoog zou houden. Ook zoiets pakken we aan vanuit begrip. Verveling slaat tijdens de vakantie soms toe bij kinderen. En dat is weer vervelend voor ouders. Daarom bedachten we de anti-verveelweken. Vomar hielp ouders en kinderen de vakantie door met anti-verveeltips, sparen voor anti-verveelkado’s en anti-verveelactiviteiten in de winkel. Resultaat: 15% meer omzet en veel sympathie voor het merk Vomar.

De Vomies -zelfbedachte onvervreemdbare Vomar characters- speelden de hoofdrol in deze actie. Bij elke €15,- boodschappen een anti-verveelkaartje met leuke anti-verveeltips en spelletjes. Met deze kaartjes spaarde je bovendien voor leuke anti-verveelkado’s. Ook de tassen van Vomar werden ‘anti-verveel’. Zo werd de tas een outdoor medium. Op de anti-verveelwebsite uitgebreide actie uitleg en nóg meer tips. De hele winkel kwam in anti-verveel sfeer. We organiseerden er zelfs anti-verveelmiddagen voor kinderen: T-shirts versieren, een supermarktspeurtocht en kaartjesruilbeurs. Aankondiging van de actie in de winkel en in (lokale) krant.
         


Positionering en (winkel)communicatie
Anti-verveelweken
Doe-doei winter
Openingscampagnes
Boodschappen Poker


Boodschappen Poker

Vomar wilde een opvallende spaaractie. Wij bedachten Boodschappenpoker: speelkaarten sparen voor gratis boodschappen én kans op een trip naar Las Vegas. De winkel kwam helemaal in poker-sfeer en miljoenen Vomar klanten raakten Boodschappen-poker verslaafd. Resultaat: de kassa’s rinkelden 14% harder dan in dezelfde periode vorig jaar.







Resultaten: Nog niet bekend.



Positionering en (winkel)communicatie
Anti-verveelweken
Doe-doei winter
Openingscampagnes
Boodschappen Poker

Positionering en (winkel)communicatie
Anti-verveelweken
Doe-doei winter
Openingscampagnes
Boodschappen Poker


Openingscampagne
Vomar opent winkels bij de vleet. Daarom bedachten we 'Wen maar vast aan de voordelen van Vomar'. Een campagne die de omgeving kennis laat maken met de sterke troeven van Vomar.
We 'flyeren' het beroemde Robberbrood, geven klanten van de concurrerent portemonneetjes met het geld dat ze hadden kunnen besparen als ze bij Vomar hadden gewinkeld, sturen 'appeltaartkaarten', verloten boodschappen onder iedereen die de Vomar tas draagt vóórdat Vomar opent en zorgen dat het hele dorp weet dat Vomar komt. Deze brutale campagne zorgde dat nieuwe filialen meteen de stoutste omzet-verwachtingen overtroffen.
               




Thematische actie-campagne
Retailers geloven niet in thematische merkcommunicatie. Reclame moet de kassa harder doen rinkelen. Het merk Vomar moest echter ook duidelijker op de kaart, vonden wij. Daarom voeren we een heel actiematige campagne. Omdat de acties sympathiek zijn en altijd bedacht vanuit begrip, voeden ze ook het merk Vomar.

Positionering en (winkel)communicatie
Anti-verveelweken
Doe-doei winter
Openingscampagnes
Boodschappen Poker


Doe-doei winter

Vomar wilde een opvallende voorjaars-spaaractie. Wij bedachten Doe-doei winter: lentebloeiers sparen én kans op een tuin make-over. De winkel kwam helemaal in fleurige lente-sfeer. Resultaat: flinke omzetstijging en heel Noord-Holland in bloei.
               




Meer werk »