Meer werk »

Uitdaging
Het Van Gilse Easy Pack (suiker in n schenkpak) is al een tijdje geleden gelanceerd, maar de verkopen bleven achter. Terwijl ie veel voordelen heeft ten opzichte van die ouwe zak: eenvoudig te doseren en mee te nemen, afsluitbaar, hygyinisch en geen suikerkruimels meer in je keukenla.


Vraag
De vraag: verhoog de sales met activatie. En doe dat slim vanwege een beperkt budget.


Strategie
Veel mensen kopen suiker op zn automatische piloot dat ze het schap niet eens bekijken. Dus kennen ze het Easy Pack niet. We deden onderzoek en wat bleek: ls je 'm ziet, wil je 'm hebben ook. Conclusie: er is geen activatie nodig, maar awareness.


Idee
Met ultrakorte filmpjes waarin mensen, jawel, suiker in een schenkpak ontdekken, demonstreerden we simpelweg hoe superhandig het Easy Pack is. En crerden we volop awareness, awareness en awareness.


Resultaat
Jawel, met 957 GRPs op TV verkocht Van Gilse 50% meer rietsuiker en 2x zoveel (!) witte suiker. In een schenkpak dus.


Loading the player ...

Loading the player ...

Loading the player ...

Loading the player ...



Nieuw • Liedeweg 23  • 2065 AJ Haarlemmerliede • T + 31 (0)6 247 28 124 •